Her er det mest kraftfulde SEO-værktøj, du endnu ikke benytter dig af

Her er det mest kraftfulde SEO-værktøj, du endnu ikke benytter dig af

Hvis du har været med til at lægge en SEO-strategi, så har du helt sikkert hørt, begrebet linkbuilding blive smidt rundt i lokalet. Linkbuilding er et ekstremt kraftfuldt værktøj, når det kommer til søgemaskineoptimering, og med god grund. Alle links til dit site fungerer i Googles øjne som en slags anbefaling. Anbefalingen kan komme fra en pålidelig eller en upålidelig kilde, men i sidste ende er begge dele en anbefaling, og alle anbefalinger har indflydelse på din ”ranking” på Google.

For mange mindre virksomheder kan det dog være svært at finde ud af, hvordan man skal gribe det an. Du vil gerne sørge for, at din virksomhed lander på side 1 på Google, og du ved at du skal have skabt links, der peger i retning af dit website, men hvordan får du andre til at linke til dig?

Det korte svar er, at det gør du ikke.

Indeholder din SEO-strategi intern linkbuilding?

Hvis du kigger på de websites, der ranker rigtig godt på Google, så har de en ting til fældes. De gør alle sammen brug af intern linkbuilding, og det virker fantastisk.

Når det kommer til links, findes der to slags: Eksterne links, der er links, der senderen brugerne væk fra det domæne, de befinder sig på, og interne links, der sender brugerne til et andet sted, på det domæne de allerede befinder sig på.

Det kan være svært at styre eksterne links, og det er endnu sværere at regne ud, hvilke links Google regner for gode og dårlige. Når det kommer til interne links, kan det dog ikke blive meget nemmere. Der er nemlig en meget lav risiko for, at Google vurderer dem som dårlig linkes, og de er hurtige at implementere.

3 grunde til at intern linkbuilding er et ekstremt vigtigt SEO-værktøj

Overordnet set er der tre grunde til, at intern linkbuilding kan øge din virksomheds synlighed på Google, samtidig med at det giver dig mulighed for at tjene endnu flere penge.

Den første grund til at intern linkbuilding er ekstremt vigtigt, er at det lader Google opdage nyt indhold på din side endnu hurtigere. Googles crawler benytter interne links til at opdage nyt indhold, eftersom alt nyt indhold på dit site vil være linket til fra steder som eksempelvis menuer. Derfor er brugen af interne links i brødteksten med til at øge Googles opmærksomhed på dit indhold.

Google har tidligere offentliggjort, at intern linkbuilding er en af de ting, de kigger på, når de skal ranke en et website. Ifølge Google giver antallet af interne links, der peger på en given side, nemlig et billede af den sides relative vigtighed. Ligeledes har der været udført flere forsøg med intern linkbuilding igennem årene, hvor forskellige SEO-firmaer har vist, hvordan det er muligt at gå fra at være nummer 30 på et givent søgeord, til at være nummer 4, kun ved hjælp af intern linkbuilding.

Den tredje og sidste grund til at du bør fokusere på interne linkbuilding, er fordi det får brugeren til at blive på dit site længere. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt det er rigtigt, så besøg et nyhedssite som f.eks. Politiken eller Børsen. Alle artiklerne gør brug af intern linkbuilding med små henstillinger, der sender læseren videre til lignende indhold.

Det var en kort gennemgang af en gratis SEO-strategi, der til stadighed bliver overset af rigtig mange virksomheder. Nu er spørgsmålet bare, hvornår skal du i gang med at forbedre din interne linkbuilding? 

Linkbuilding i høj-konkurrerende brancher

Markedet for casino, kviklån og dating er nogle af de sværeste i Danmark at rangere højt på Google i. Det vil derfor også typisk være dyrere at købe linkbuilding til disse typer sider – da der er utrolig høj efterspørgsel efter stærke links på disse typer af hjemmesider.

Skriv et svar

Luk menu